از پویش #شهید_جمهور تا سوگواری های اهل تسنن و تشیع
از پويش #شهيد_جمهور تا سوگواري هاي اهل تسنن و تشيع
عزاداری کانون های مساجد خراسان شمالی در سوگ شهید مردم؛

از پویش #شهید_جمهور تا سوگواری های اهل تسنن و تشیع

مراسم سوگواري براي رييس جمهور شهيد، در بهت و ناباوري هاي از دست دادنش، توسط فعالان کانون هاي مساجد خراسان شمالي در نقاط مختلف اين استان ادامه دارد.
شناسه خبر : 62443 تاریخ انتشار : ۶ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۵:۱۵

به گزارش ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛  سانحه دلخراش رخ داده برای بالگرد حامل رییس جمهور  و همراهانش، را هنوز در بهت و ناباوری در خاطر مرور می کنیم و خیره شدیم به پوستر ها و بنرهایی که در دلش "شهید جمهور"، "شهدای خدمت"، "سید الشهدای خدمت"، "خادم الرضا" و ... ثبت کرده،  هزار دریغ و افسوس را در غمی بزرگ می پیچیم و شمع روشن می کنیم، گلاب می پاشیم و در مرثیه خوانی مداحان بر سر و سینه می زنیم و سوگواریم ...

هر مسجدی این روزها  محفل قرآنی و روضه است  و اهالی مسجد، میزبان سوگواران ِرییس جمهور شهید هستند.

 

*«یاسین کاظمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری محمدرسول الله (ص) مسجد علی بن موسی الرضا علیه السلام کلاته محمدعلی پهلوان بجنورد که خود از مدیران دلسوخته شهادت رییس جمهور است و خود را به مراسم تشییع شهدای خدمت در مشهد مقدس رسانده  و بدرقه کنندگان رییس جمهور محبوب به دیار باقی بود، از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری با روضه خوانی "رجب قدوسی" از مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) در این مراسم خبر داد.

 

*«فاطمه شاکری»، مدیر کانون فاطمه الزهرا (س) روستای ناوه بجنورد و از کانون های تخصصی خواهران استان، نیز از برگزاری محافل سوگواری ویژه بانوان این روستا خبر داد و گفت: محفل قرآنی و قرائت زیارت عاشورا  با همراهی بانوان سوگوار در عزای ازدست دادن شهید آیت الله رییسی و همراهانش، برگزار شد.

 

وی همچنین از عزاداری کودکان و نوجوانان ناوه  با همراهی معلمان مدرسه این روستا گفت و اضافه کرد: بچه های دسته جمعی به گلزار شهدای روستا رفتند ضمن گلباران مزار شهدا، همراه آن والامقامان برای رییس جمهور شهید سوگواری کردند و یادش را گرامیداشتند.

 

*«سید مهدی نبوی»، مدیر کانون صبا مسجد علی بن ابیطالب علیه السلام  روستای محمدآباد  شهرستان تازه تأسیس مانه، در ادامه ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور فقید، گفت: مراسم سوگواری و عزاداری رییس جمهور شهید، با محوریت محفل انس با قرآن در این روستا برگزار شد.

 

وی اضافه کرد: عادل صمدی، و ساعی از قاریان برجسته این استان در مراسم فوق مردم سوگوار را مهمان آیاتی از کلام الله مجید کردند.

 

*«هما خانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید کمایی»  مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها منطقه ملکش بجنورد و یکی از کانون های تخصصی خواهران، نیز از برگزاری مراسم سوگواری شهدای خدمت و میزبانی از اهالی در این مسجد خبر داد و گفت: مرثیه خوانی و مداحی و سخنرانی از محورهای این برنامه می توان نام برد.

 

*«غلامحسن امیری»، مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین نیز جمع هیئتی این کانون و مراسم عزاداری شهادت سید الشهدای خدمت توسط جوانان و نوجوانان این کانون را اعلام کرد.

 

*«زهرا براتی» مدیر کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف اسفراین نیز در ادامه و با تأثر عمیق از رخداد غمبار از دست دادن رییس جمهور خدمتگزار  و مردمی، در جهت  تبیین خدمات  شهدای خدمت از اجرای  پویش فرهنگی هنری "شهید جمهور " خبر داد و در توضیح بیشتر گفت:  این پویش با موضوع بیان احساسات قلبی خود را نسبت به رییس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و عملکرد جهادی و خدمات ارزنده آن شهید طراحی شده است.

 

وی شعر، دل نوشته و طراحی پوستر را از بخش های این پویش اعلام کرد و گفت: علاقمندان برای شرکت در این پویش می توانند تا یکم تیرماه جاری آثار خود را به شماره 09017138873 در پیام رسان ایتا ارسال کنند.

 

*«مجتبی خوشحال» مدیرکانون فرهنگی هنری شهید حیدری، روستای تلفیقی سوخسو هاشم شهرستان مرزی راز و جرگلان نیز از برگزاری مراسم سوگواری و همراهی اهل تسنن و شیعه در این روستا خبر داد و گفت: همه مردم روستا در سوگ رییس جمهور اشک ریختند و در کنار هم آیات کلام الله مجید را قرائت کردند.

 

*«زهرا زرینفر» مدیر کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت مسجد امیرالمومنین علیه السلام روستای تلفیقی کوشکی ترکمن شهرستان مانه نیز از برگزاری محفل قرآنی با حضور بانوانو دختران نوجوان این روستا، قرائت زیارت عاشورا نثار روح شهدا در این مسجد خبر داد.

 

*حجت الاسلام «رضا جواهری»، مدیر کانون فرهنگی هنری انقلاب بجنورد نیز در ادامه به میزبانی اهالی مسجد از مراسم محوری نکوداشت شهدای خدمت در این مسجد با حضور مسئولان استانی و عمومی مردم بجنورد اشاره کرد و گفت: این مراسم با اجرای حزن انگیز نوجوانان گروه سرود "نسیم ولایت " کانون انصار المهدی عجل الله تعالی فرج الشریف مسجد حضرت قائم آل محمد عجل الله تعالی فرج الشریف، محفل قرآنی،  سخنرانی استاندار و مداحی ذاکرین اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

 

*«زهره جهان تاب» مدیر کانون فرهنگی هنری رسول اعظم صلی الله علیه وآله و سلم مسجد جامع روستای طبر از توابع شهرستان جاجرم سوگواری فعالان این  کانون را در قاب دورهمی کتابخوانی و قرائت قرآن و ادعیه  در محل کتابخانه کانون اعلام کرد.

 

*«نجفعلی تاتار» مدیر کانون فرهنگی هنری "اندیشه و قلم" مسجد جامع روستای اسفید شهرستان بام و صفی آباد  نیز از مراسم ختم قرآن برای رییس جمهور شهید با حضور نوجوانان و دانش آموزان این روستا خبر داد.

 

 

دیگر کانون ها از جمله «محمد محمدزاده قانعی» مدیر کانون فرهنگی هنری "شهدای شهرک ولیعصر عجل الله تعالی فرج الشریف" مسجد مسلم بن عقیل علیه السلام  شیروان، «مصیب خانی» مدیر کانون فرهنگی هنری "شهدای قنبر باغی" از توابع شهرستان بام و صفی آباد، «اعظم نامور» مدیر کانون فرهنگی هنری قدس مسجد جامع شهر راز، «مهدی صمدی»مدیر کانون فرهنگی هنری مهرورزان جوان روستای کیکانلو سملقان، «علی ابراهیم زاده» مدیرکانون فرهنگی هنری "تسنیم" روستای چهل حصار اسفراین، «مرضیه لطفی کشتان» مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد علیه السلام اسفراین، «یحیی عباسی» مدیر کانون فرهنگی هنری چراغ هدایت مسجد قمر بنی هاشم علیه السلام صفی آباد، «زهرا انصاری فر»، مدیر کانون امام حسن مجتبی علیه السلام روستای گسک، «حدیث گریوانی» مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای گریوان، «مرضیه رهیده» مدیر کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطال علیه السلام بجنورد، «هاجر قادری» مدیر کانون فرهنگی هنری " معراج السعاده" روستای بزنج،  «محمد رحیمی» مدیر کانون فرهنگی هنری رمضان مسجد امام حسین علیه السلام بجنورد و ...  نیز با ارسال تصاویری از برگزاری برنامه های سوگوارانه و خودجوش بچه مسجدی ها و فعالان این کانون ها در سوگ رییس جمهور شهید خبر دادند.

 

یرگزاری نشست های تبیین خدمات دولت سیزدهم و نحوه عملکرد مردمی  شهید آیت الله رئیسی، برپایی ایستگاه های صلوای پذیرایی از سوگواران در محل مسجد، برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری و نوحه خوانی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم و قرائت زیارت عاشورا، برگزاری مراسم قرائت دعای ندبه، طبخ و توزیع غذای گرم بین خانواده های نیازمندان، حضور در مراسم تشییع رییس جمهور، توزیع پوستر شهید خدمت  در مساجد، گلباران و عطر افشانی مزار شهدا به یاد شهدای خدمت از دیگر این برنامه ها می توان نام برد.

 

پایان/