اقتدار انگشت های جوهری بچه مسجدی ها، در قاب مانای حماسه جمهور
اقتدار انگشت هاي جوهري بچه مسجدي ها، در قاب ماناي حماسه جمهور
خراسان شمالی؛

اقتدار انگشت های جوهری بچه مسجدی ها، در قاب مانای حماسه جمهور

فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي در شوري جهادي و براي داشتن جمهوري اسلامي ايراني آباد و آينده اي رو به توسعه و ترقي و تجلي به پاي صندوق هاي رأي رفتند و هررأي را ضرورتي قلبي و ايماني و داشتن اراده و عزمي راسخ در پاسداري از خون شهدا و بخصوص رييس جمهور شهيد دانستند.
شناسه خبر : 63067 تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۴۸

به گزارش  روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ امروز هشتم تیرماه و روز موعود است، روز قراری همدل و یکپارچه  و  روشنایی اقتدار انگشت های جوهری فرزندان سرزمین ایران، از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب، از دریا تا کویر، از دامنه و دشت تا کوهستان های پرغرور، همه جا حماسه سه رنگ سرخ و فید و سبز ایران اسلامی برافراشته و تریم آینده ای پر امید برای فرزندان این آب و خاک به اهتزاز درآمده است.

 

مساجد و حسینیه ها و مدارس و مکان های تعیین شده مزین به صف های طولانی پای صندوق های رأی ثابت و سیارشده، بچه ها با بادکنک های رنگی و ذوق زدگی تصویر پرچمی که روی لبخندهایشان نقش بسته، عکس های یادگاری با برگه های رأی و هریک نام و کد نامزد مورد تایید و تحقیق شده خود را از میان 4 کاندیدا به گردونه رقابت می اندازد و پا در عرصه انتخابی اصلح و سرنوشت ساز  می اندازد.

 

 

*«امیر رضا سیدی زاده» مدیر جوان و هنرمند کانون فرهنگی هنری «نسیم رحمت» مسجد امام حسن عسکری علیه السلام بجنورد از کانون های برگزیده کشور که فعالیت فرهنگی هنری ویژه ای ازجمله راه اندازی نخستین انجمن ادبی مسجدی با عنوان رهان را راه ندازی کرده اند، از ضرورت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و قدم در راه انتخاب اصلح گفت و افزود: همه‌ ما به اهمیت انتخابات و ضرورت انتخاب اصلح آگاه هستیم؛ اما گاهی دچار غفلت‌هایی می‌شویم و احساس می‌کنیم تفاوتی بین نامزدها وجود ندارد.

 

وی به عنوان یک جوان دانشجو و فعال فرهنگی و مسجدی نامزد اصلح را کسی که به معنای واقعی کلمه مومن و مقید به مبانی دین و انقلاب باشد. کارآمد باشد و آزمون پس داده باشد، معرفی کرد و گفت: سید شهیدان خدمت، ما را به یقین و باور قلبی رساند که انتخاب آگاهانه چه مقدار بر سرنوشت کشور و جهان مؤثر است.

 

*«رسول فخر قاسمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید «رستمعلی نوری» مسجد جواد الائمه علیه السلام بجنورد  از فعالان کتابخوانی و  تاثیرگذاران حوزه ادبیات و نشر کتاب، نیز شرکت در انتخابات را  ضرورت خواند و توضیح داد: امروز برای افتخار و اقتدار ایران در جهان باید به فرمان رهبر معظم بود، چرا که امروز روز انتخاب است انتخابی برای ایران فرداو به کسی باید رای  داد  که خار چشم آمریکا و اسرائیل است و اقتدار و افتخار  ایران در عرصه جهان را به ارمغان می آورد.

 

 

*«محمد رستمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف  منطقه حر بجنورد که همراه گروهی از نوجوانان این منطقه از مناطق حاشیه و آسیب پذیر شهر بجنورد است، با تاسی از مرام آزاده شهید «مجید قربانخانی» معروف به حر شهدای مدافع حرم، قرارگاهی به همین نام برای توسعه فرهنگی و اقتصادی  اهالی محل تشکیل داده اند و همراه هم یادمانی برای آن شهید و شهدای والامقام محله در پارک مقابل مسجد بنا کرده اند، شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح را ضرورت خواند.

وی گفت: راهنمای ما وصیت‌نامه حاج قاسم است. سردار عزیز ما  فرمود که انقلاب اسلامی حرم است اگر می‌خواهید حرم‌های مطهر ائمه(ع) باقی بماند باید جمهوری اسلامی بماند ما همه بچه های مسجدی  پسر و دختر پیر و جوان از محله حر  برای انتخابات که لیلة القدر نظام انقلاب اسلامی است قیام می کنیم و سر صحنه خواهیم بود.

 

وی ادامه داد:  یکی از مشکلات جامعه ما این است که می‌گویند منتظر باشید که امام زمان بیاید و همه چیز را درست کند. منتظر واقعی کسی است که قیام کرده و می‌دود کسی که دست روی دست گذاشته و منتظر است اتفاقی رخ بدهد، به پیروزی نخواهد رسید.

رستمی  همچنین در تکمیل مطالب خود اضافه کرد: باید وارد میدان شویم و این زمانی است  که امام مهدی(عج) ما را رهبری می‌کند.

 

 

*«موسی رحمانی» مدیر کانون فرهنگ یهنری توحید روستای قلعه جق بزرگ از جوانان فرهنگی و موثر در این روستا، تاکیدات خود را در خصوص شرکت در انتخابات با عنوان به نظر من انتخابات امروز سنگر نیروی انقلابی  هر ایرانی است، آغاز کردو گفت: هر کسی با هر سلیقه ای در سنگر باید حاضر شود  و  نباید میدان خالی گذاشت.

 

وی در ادامه و با زبان عمومی و کاملا صمیمانه افزود: انتخابات را  بی اهمیت نبینیم  چون ۴سال از عمر ماست و پیشنهاد می کنم همه شرکت و فرد اصلح را انتخاب کنیم تا دشمن ناامید شود.

 

*«محمد محمدزاده قانعی» مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک ولیعصر عجل الله تعالی فرج الشریف شیروان از کانون های برگزیده ملی در عرصه های مختلف محرومیت زدایی و اوقات فراغت من الجمله طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» مشارکت حداکثری تاکید رهبر مقام معظم رهبری است، و انتخاب فرد اصلح که بتواند راه شهید رئیسی را ادامه دهد مه است.

وی افزود: با برگزاری مناظره ها و برنامه های مختلف برنامه ها و راه برای مردم روشن است، باید تلاش کنیم بهترین عرصه رقم بخورد.

 

*«سید مهدی نبوی» مدیر کانون فرهنگی هنری صبا روستای بزرگ محمدآباد از توابع شهرستان مانه نیز با صراحت گفت: نظری ندارم فقط می دانم حضور حداکثری با انتخاب اصلح کارساز و آینده ساز است.

 

 *«زهرا زرینفر»، مدیر کانون فرهنگی هنری "عاشقان ولایت" مسجد امیرالمومنین علیه السلام روستای تلفیقی کوشکی ترکمن شهرستان مانه از روستاهایی که وحدت شیعه و سنی و همزیستی آن، ویژگی اصلی این منطقه به شمار می رود، از تلاش برای حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی در این منطقه گفت و اضافه کرد: وبا تلفن به اقوام و دوستان و پاسخ به شبهات و تبیین شاخص های کاندیدای اصلح و حضور چهره به چهره بین مردم سعی شد تا حضور پرشور تری در این انتخابات رقم بخورد.

 

*«زهرا براتی»، مدیر کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف اسفراین و از کانون های فعال و برگزیده رویداد های مختلف و مسجدی از جمله رویداد بچه های مسجد و رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت، عرصه انتخابات را برای  بچه های انقلابی مثل لیله القدر انقلاب نام برد و ادامه داد: این روز و لحظاتش را باید قدر بدانیم هم خود پای صندوق های رای حاضر شویم و هم دیگران  را برای شرکت در انتخابات دعوت کنیم.

 

وی فرد اصلح را  دارای این ویژگی ها خواند: یاور مظلومان و  ظلم ستیز باشد، به فکر بهبود  اقتصاد  و وضعیت معیشتی مردم باشد،  بر محور عدل و عدالت رفتار و عمل کند، تفکر مقاومت داشته باش، دلبسته و وابسته با آمریکا نباشد و بتواند این اقتدار و عزت ایران اسلامی را  که طی دهه نود بعضی ها با مذاکره با امریکا کمرنگ و بی رنگ کرده بودند و شهید رییسی دوباره این عزت و سرافرازی را برگرداند؛ راحفظ کند و نقش و اقتدار  ایران را  در بین کشورهای منطقه و جهان بیش از پیش نمایان کند.

 

*«خاکسار»، از خواهران فعال و قرآنی و نیز رابط خواهر کانون شهید رجایی مسجد امام حسن عسکری علیه السلام روسای فرطان اسفراین نیز در ادامه این گزارش مشارکت  مردم در انتخابات را یعنی وارد میدان شدن یعنی جمهوری اسلامی یعنی کوتاه کردن زبان دشمن خواند و گفت: باید کاری کنیم که انقلاب پایدار بماند باید هدف داشته باشیم و با مقاوت مثل حاج قاسم امید را به میدان ایستادگی بیاوریم.

وی با عنوان اینکه حضور در عرصه انتخابات وظیفه اصلی امروز ماست ادامه داد:   باید تحقیق کنیم به فرد اصلح رای بدیم فردی که راه شهدا را انتخاب کرده رای بدیم تا دشمن نابود شود.

این بانوی فعال قرآنی از خطه اسفراین با تأکید بر این موضوع که  مسئله ورود به  انتخابات  مهمترین غربال زمان حال است و دسته های شناسایی می شوند؛  چه آنهایی که ثبت نام میکنند و در نهایت تائید صلاحیت  و یا رد صلاحیت می شوند و چه آنهایی که مخالف انقلاب و نظام هستند و در انتخابات شرکت نمی کنند

خاکسار ابتدا خطاب به خود و بعد به مخاطبان با طرح این سوال که آیا تو هم مثل آنهایی هستی که میگویند  انتخابات بی معنا هست و تأثیری به حال ما ندارد؟!  گفت: همه انتقاد داریم اما باید در انتخابات که الآن دغدغه رهبری و دلسوزان نظام هست  شرکت کنیم و دیگران را برای شرکت در انتخابات  با گفتار و رفتار تشویق  کنیم و با بصیرت و نگاه به شاخص ها نه شخصیت ها، آگاهانه انتخاب کنیم و تاثیرگذار شویم.

 

وی در پایان افزود: اللهم اجْعَلْ النُّورَ فِي بَصَرِي ، وَالبَصِيرَةَ فِي دِينِي

 

*«امیر محمدی» مدیرکانون فرهنگی هنری نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مسجد النبی(ص) بجنورد حضور در انتخابات و تلاش برای رقم خوردن حماسه ای دیگر از ملت  را با حضور در یکی از شعب رأی به عنوان متصدی و راهنما خدمت می کند، حضور در این عرصه را مهمترین نقش هر ایرانی در ترسیم آینده ای روشن قلمداد کرد و گفت: انتخابات مقتدر، اقتدار ایران در عرصه جهانی را رقم خواهد زد.

 

*«حدیثه السادات حسینی» مدیر کانون فاطمه الزهرا سلام الله علیها مسجد امام محمدباقر علیه السلام جاجرم از کانون های تخصصی خواهران در مساجد استان، به ضرورت و اهمیت حضور در عرصه انتخابات اشاره و تاکید کرد و گفت: برای انتخابات  در شهرستان جاجرم خانه به خانه  رفتیم و برای اهمیت حضور حداکثری با مردم گفتگو کردیم و محلات را برای رفع شبهات و حضور حداکثری  پای کار آوردیم.

 

*«فاطمه زهرا روانبخش» مدیر کانون فرهنگی هنری نرجس خاتون مسجد صاحب الزمان عجبل الله تعالی فرج الشریف  بجنورد نیز به این گفتگو پیوست و اظهار میدواری کرد: ان شاء لله بتوانیم با حضور صددرصدی  با همه خانواده  پای صندوق های رای حاضر شویم  تا اسم ایران و ایرانی در آسمان وکهکشان بدرخشد و مشت محکمی بر دهان دشمنان  باشد.

وی این نکته را هم اضافه کرد:  دشمن از کسی که قوی باشد، میترسد و ااین روزها هم از آمدن کسی که  راه رییس جمهور شهید رییسی را ادامه بدهد، به شدت  واهمه دارد.

 

*«ریحانه چوپانی» از فعالان مسجدی و خواهران فعال مسجد جامع شهر پیش قلعه  ازتوابع شهرستان تازه تاسیس مانه، با عنوان اینکه از دیر باز تا کنون نیروی انسانی مهمترین پایه‌ی وجودی و از جمله معیار های قدرت کشور ها بشمار می آید، تصریح کرد: مشارکت های مردمی در انتخابات و به نمایش گذاشتن صحنه های پر شور و حداکثری مردمی به جهان جلوه وجود و میزان نیروی انسانی همگام با نظام وقت و در پی آن نمایش قدرت کشور به جهانیان  است.

وی در ادامه و بر این اساس  شرکت در انتخابات و در پی آن حضور حداکثری  را مهم و  الزام آور شمرد و افزود:  این نخستین گام در بحث خطیر انتخابات و مقوله مشارکت حداکثری در این امر مهم است و گام دوم در بحث انتخابات، انتخاب فرد اصلح و همگام با نظام اسلامی و معیار انقلاب این نظام مقدس در جهت پیشبرد اهداف آن است.

 

*«غلامحسن امیری»، مدیر کانون فرهنگی هنری "محبان الزهرا" از کانون های پیشتاز استان و فعال در عرصه های مختلف و نیز برگزیده رویدادهای ملی از جمله رویداد بچه های مسجد حضور در انتخابات را به عنوان تکلیف الهی و شرعی بردوش همه افراد جامعه دانست و گفت: با حضور خود مشت محکمی در دهان یاوه گویان می زنیم و باید جهت تقویت خط شهید خدمت، شهید رئیسی عزیز حضور پررنگی در روز جمعه هشتم تیرماه در پای صندوق های رای داشته باشیم و با انتخاب فردی شایسته ادامه دهنده راه این شهید عزیز باشیم.

 

*«آسیه صحرایی» ، رابط خواهران کانون فرهنگی هنری "چشمه کوثر" مسجد علی بن ابیطالب علیه السلام  روستای مرزی سوخسو انقلاب از توابع شهرستان راز و جرگلان نیز  شرکت در انتخابات را یک امر ضروری برای کور کردن چشم دشمنان دانست، گفت: هیچ چیز نباید  بهانه باشد تا ما را از شرکت در انتخابات دور کند و دلیلی برای شادی کوردلان  باشد.

 

*«هاجرالسادات هاشمی» مدیر کانون فرهنگی هنری رأفت شهر شوقان نیز که از کانون های رابط استان است و فعالیت های قرآنی و فرهنگی چشمگیری انجام داده، دلیل حضورش در پای صندوق های رأی را برای اقتدار رهبر و ایران اسلامی دانست، و گفت: برای ادامه راه شهدا بخصوص حاج قاسم عزیز مهمتر از همه برای شهید جمهورم شرکت کرده ام.

 

*«ابوالفضل سلطانی» مدیر کانون فرهنگی هنری امام های علیه السلام مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف بجنورد که تلاش های بی وقفه ای برای رفع محرومیت محلات کم برخوردار این شهر انجام می دهند، کاندیدای اصلح را در قالب مواردی نام برد و گفت: به جمهوری اسلامی اعتقاد راسخ داشته باشد، کارآمدی و اهل کار شبانه روزی، استفاده خوب از ظرفیت ها برای حل مشکلات (جوانان، موقعیت جغرافیایی، تنوع اقلیم، مسیرها، توان فنی صنعتی، مناطق آزاد، مناطق ویژه اقتصادی،گردشگری و انسان های مومن)، خودش را آویزان آمریکا و ایادی اش نکند (چشم شان به خارج نباشد)استقلال ملی را حفظ کند اصلح است.

 

*«معصومه فیاضی»، رابط فعال کانون فرهنگی هنری "مشتاقان امامت" مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام روستای خرمده غربی  شهرستان مانه و فرمانده بسیج خواهران مسجد، با تاکید بر اهمیت حضور در انتخابات گفت:  از بقیه دوستان آشنایان هم روستایی هایم هم می‌خواهم آنها هم در انتخابات شرکت کنند و  اینکه با حضور حداکثری دهان بد گویان بسته می‌شود و دشمن شاد نمی‌شویم و کسی را انتخاب میکنیم که  پیرو خط اسلام و رهبری باشد  و انقلابی باشد.

 

 

*«حامد قشلاقی» مدیر کانون فرهنگی هنری مهدویت مسجد جامع روستای علی آباد بجنورد،  از جوانان جهادگر این روستا، نیز با پیروی از منویات رهبری معیارهای انتخاب خد در انتخاب اصلح را انقلابی بودن، کارامدی و بابرنامه بودن را ذکر کرد و گفت: مثل شهید آیت الله رییسی باشد.

 

پایان/