نوگلان حسینی در بجنورد هنر ستایشگری فرا گرفتند
نوگلان حسيني در بجنورد هنر ستايشگري فرا گرفتند
در آستانه ایام عزای حسینی؛

نوگلان حسینی در بجنورد هنر ستایشگری فرا گرفتند

کارگاه آموزشي هنر ستايشگري و مداحي، به همت اهالي مسجد امام حسن عسکري عليه السلام و کانون فرهنگي هنري"نسيم رحمت"، ويژه پسران نوجوان برگزار شد.
شناسه خبر : 63084 تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۴۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ «سید امیررضا سیدی زاده»، مدیر کانون فرهنگی هنری "نسیم رحمت" مسجد امام حسن عسکری علیه السلام  بجنورد با اعلام این خبر گفت: با در پیش بودن ایام حزن و اندوه شهادت امام حسین علیه السلام و یاران والامقام کربلا، و علاقه نوجوانان به مداحی و ضرورت آموزش این موضوع که رونق عزاداری ها را در بردارد، کارگاه فوق برنامه ریزی و برگزار شد.

 

وی اضافه کرد:  این کارگاه با سه موضوع "عمود خیمهٔ ستایشگری چیست؟"، "مهندسی محتوایی ستایشگری" و نیز "معرفی گونه‌های محتوایی ستایشگری" برای نوجوانان بجنوردی آموزش داده شد.

 

وی همچنین گفت: مطالب و موضوعات فوق توسط «سید باقر سیدی زاده" از شاعران جوان و آیینی و از ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برای نوجوانان تشریح شد.

 

سیدی زاده اعلام کرد: این کارگاه هفتم تیرماه در سالن سوره حوزه هنری استان برنامه ریزی و اجرا شد.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری "نسیم رحمت" مسجد امام حسن عسکری علیه السلام  بجنورد، از کانون های برگزیده رویداد فرهنگ و هنر بچه های مسجد در سال 1402 است در رواق قلم این رویداد به عنوان یکی از کانون های برگزیده در سطح ملی شایسته تقدیر ویژه شد و تاکنون نیز با مراهی اهالی مسجد نخستین انجمن ادبی مسجدی استان را راه اندازی کرده و رقابت استانی "مشاعره علوی" با حضور اساتید سرشناس و شاعران برجسته کشور را برای دو دوره  متوالی برگزار کرده است.

 

پایان/