بانوان قرآنی کانون شهدای پشنده میزبان قرآنیان وزارت ارشاد شدند
بانوان قرآني کانون شهداي پشنده ميزبان قرآنيان وزارت ارشاد شدند
در شهر مرزی راز و جرگلان؛

بانوان قرآنی کانون شهدای پشنده میزبان قرآنیان وزارت ارشاد شدند

مديرکل برنامه ريزي، آموزش و توسعه مشارکت هاي قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، از فعاليت هاي قرآني بانوان کانون فرهنگي هنري"شهداي پشنده" شهرستان مرزي راز و جرگلان بازديد کرد و در نشستي صميمانه پاي صحبت هاي آنها نشست.
شناسه خبر : 63528 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۷:۳۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ «ابراهیم کرمانی نژاد»، مدیرکل برنامه ریزی، آموزش و توسعه مشارکت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی حجت الاسلام «عباس سرشته»، معاون امور فرهنگی و نیز «رضا  رضایی» معاون قرآنی اداره کل فرهنگ و اراد اسلامی خراسان شمالی در محل کانون مسجد روستای مرزی پشنده از توابع شهرستان راز و جرگلان، از فعالیت های قرآنی خواهران این کانون بازدید کردند.

 

«مریم امینی»، مدیر فعال و پرتلاش کانون "شهدای پشنده" در این بازدید که با  نشستی صمیمانه  مسئولان حاضر با خواهران قرآنی کانون مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) روستای پشنده همراه بود، « از تربیت حفاظ کودک و نوجوان و دورهمی های قرآنی دختران نوجوان در این مسجد گفت و درخواست حمایت ویژه برای اجرای برنامه های آموزشی و ارتقاء نوآموزان قرآن کریم در این روستای مرزی کرد.

 

وی که مسئول خانه نور روستای پشنده است و خود از طلاب حوزه علمیه است، درخشش اعضای کانون در مسابقات قرآنی کشوری و استانی را از جمله موفقیت های کانون نام برد و افزود: هر ساله در مسابقات مختلف قرآنی دانش آموزی، اوقاف و ... اعضای کانون موفق به کسب رتبه می شوند.

 

کرمانی نژاد، نیز پس از شنیدن گزارش های ارائه شده از فعالیت ها، ضمن خداقوت به فعالان و بانوان حاضر در نشست فوق، به ویژگی های منطقه راز و جرگلان و همزیستی ارزشمند و وحدت رویه شیعه و سنی در این خطه، قرآن کریم را نقطه قوت فرهنگی و اشتراک ارزشمندی خواند و بر تقویت رشته های مختلف قرآنی تاکید کرد و البته سفر زیارتی به مشهد مقدس و تهیه یک لپ تاپ را به این کانون وعده داد.

 

روستای پشنده یا پشین‌ده که 340 خانوار در قالب هزارنفر جمعیت را در خود جای داده، به عنوان روستای فعال فرهنگی و قرآنی در خراسان شمالی شهره است و پیش از این نیز مستندی کوتاه با عنوان "دختران نور" از فعالیت های فرهنگی و  قرآنی کانون فرهنگی هنی آن تهیه و در رسانه ملی پخش شد.

 

پایان/