مادران مسجدی با مباحث "فقه نوجوان و جوان" مهارت های تربیت فرزند را آموختند
مادران مسجدي با مباحث "فقه نوجوان و جوان" مهارت هاي تربيت فرزند را آموختند
برای نخستین بار در فاروج

مادران مسجدی با مباحث "فقه نوجوان و جوان" مهارت های تربیت فرزند را آموختند

کارگاه مهارت هاي زندگي براي نخستين مرتبه در شهرستان فاروج با موضوع "فقه نوجوان و جوان" با مشارکت سه کانون امام موسي کاظم (ع)، فاطميون و آقا نجفي قوچاني ويژه مادران برگزار شد.
شناسه خبر : 63530 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۷:۴۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ این کارگاه از سلسله برنامه های آموزشی دوره جدید طرح زندگی پویا به شمار می رود که به همت اهالی مسجد و ستاد کانون مسجد استان، برنامه ریزی و اجرا شد.

 

موضوع "فقه نوجوان و جوان" محور مباحث ارائه شده در این کارگاه بود که غالب مخاطبان آن را مدیران کانون های مساجد و بانوان مسجدی که مادران دارای فرزند نوجوان بودند تشکیل می داد و برای نخستین بار در این شهرستان تدارک دیده و اجرا شد.

 

"درنا رحمانی" از اساتید خانواده و استاد حوزه علمیه بجنورد  نکات آموزشی را در قالب نشست پرسش و پاسخ و کارگاهی برای حاضران بازگو و مباحث تربیتی را برای بانوان تشریح کرد.

 

 کارگاه فوق نیم روزی و در محل سالن اجتماعات حوزه علمیه فاطمیه  فاروج  اجرا شد  که پس از این نیز طی برنامه ریزی های انجام شده در شهرستان های دیگر استان نیز تا پایان تابستان دیگر کارگاه ها با عناوین مختلف «مهارت های زندگی»، «آسیب های اجتماعی»، «جوانی جمعیت»، «سبک زندگی» و «کارآفرینی» برگزار می شود.

 

گفتنی است؛ طرح "زندگی پویا" از طرح های ارائه شده توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی به بنیاد شهید آوینی وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی و حمایت شده از سوی این بنیاد است که از پیش از این نیز در سال گذشته و دوره نخست برگزاری، بیش از 100 کارگاه با همراهی کانون های مساجد استان و حوزه فرهنگی هنری ستاد استان و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها  در نقاط مختلف شهری و روستایی بخصوص مناطق کم برخوردار را شاهد بودیم.

 

پایان/