قدم های نخست بنای "خانه های نور" در جلگه شوقان/ مسئولان دوره های خانگی قرآن در نشستی آموزشی تجوید عمومی را آموزش دیدند
قدم هاي نخست بناي "خانه هاي نور" در جلگه شوقان/ مسئولان دوره هاي خانگي قرآن در نشستي آموزشي تجويد عمومي را آموزش ديدند

قدم های نخست بنای "خانه های نور" در جلگه شوقان/ مسئولان دوره های خانگی قرآن در نشستی آموزشی تجوید عمومی را آموزش دیدند

نشست آموزشي و سطح بندي مسئولان محافل خانگي قرآن در شهر شوقان از توابع شهرستان جاجرم، در قالب اجراي طرح استاني "خانه هاي نور" صبح و عصر امروز چهارم مرداد ماه برگزار شد.
شناسه خبر : 63532 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۲۱:۲۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ فعالان قرآنی و سرپرستان دوره های قرآن خانگی در شهر شوقان و روستاهای اطراف در نشستی آموزشی با هدف ارتقاء محافل قرآنی محلات و اتصال آن به مساجد، همراه مدیران کانون های مساجد این منطقه گرد هم آ»دند و از مطالب آموزشی این نشست بهره بردند.

 

سرپرستان دوره های خانگی حاضر در این نشست یک روزه، پس از سطح بندی میزان آشنایی با قرآن کریم، تجوید عمومی و روخوانی را آموزش دیدند.

 

«زهرا عباسی»، از مدرسین قرآن و اساتید حوزه و دانشگاه، مباحث قرآنی و نکات آموزشی را برای بانوان حاضر در این نشست  که در سالن جلسات بخشداری شوقان برگزار شد، تشریح و تدریس کرد.

 

کانون فرهنگی هنری رافت شوقان محور برگزاری این نشست بود که حضور و همیاری مدیران دیگر  کانون های این منطقه، از ویژگی این برنامه قرآنی می توان نام برد.

 

«اصغر لنگری»، کارشناس مسئول فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این نشست  در خصوص روند تدوین و اجرای طرح استانی و بزرگ "خانه های نور" توضیحاتی داد و گفت: این طرح توسط این ستاد به بنیاد شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه و مورد حمایت قرار گرفت تا با اجرای آن  شاهد ارتقاء علمی و آموزش آگاهی های قرآنی در محافل قرآنی خانگی و اتصال آن به مساجد باشیم.

 

وی افزود: این طرح  در چهار سطح  روخوانی، روانخوانی و تفسیر و تجوید ویژه محافل قرآن خانگی طراحی و اجرا  می شود که انتظار می رود ماحصل آن زمینه حضور استعداد های جدید از همین محافل در  برگزاری مسابقات قرآنی باشد.

 

پایان/