«بی نهایت شو»؛ آغاز سلوک امام رضایی دهه هشتادی ها در خراسان شمالی
«بي نهايت شو»؛ آغاز سلوک امام رضايي دهه هشتادي ها در خراسان شمالي

«بی نهایت شو»؛ آغاز سلوک امام رضایی دهه هشتادی ها در خراسان شمالی

نوجوانان خراسان شمالي با همياري کانون هاي مساجد، با قدم در سفر بي نهايت شو، سر بر آستان متبرک رضوي نهادند و سلوکي بي انتها را به مددامام مهرباني ها آغاز کردند.
شناسه خبر : 63662 تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۲۶

به گزارش  روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ همایش بزرگ آموزشی "بی نهایت شو" با حضور بیش از 200 نوجوان امام رضایی و والدین شان،  و  نیز حضور  «مجتبی مختاری»، مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در بجنورد برگزار شد.

 

این همایش که  با مشارکت محوری فعالان دو کانون علامه امینی(ره) و علی بن ابیطالب شهرستان بجنورد، تدارک دیده شد،  در قالب سه بخش مجزا  ویژه نوجوانان پسر، دختران نوجوان  و والدین این نوجوانان به ترتیب در سالن سوره حوزه هنری استان، سالن آنفی تئاتر حافظ و در محل کانون علی بن ابیطالب(ع به اجرا در آمد.

 

ابتدا نشت آموزشی پران دهه هشتادی در سالن سوره حوزه هنری، آغاز شد و پسران نوجوان از گوشه کنار استان خراسان شمالی به این سالن آمدند و در محضر اساتید حاضر، سر ارادت خدمت به امام رضا(ع) را بر سینه نهادند

 

حجت الاسلام ابراهیمی، نویسنده و استاد حوزه و دانشگاه و نیز مصطفی باقرزاده، نخبه علمی و دانشگاهی اساتید محوری این همایش امام رضایی بودند.

 

پس از آن  دختران با سربند همه خادم الرضاییم، به  سالن حافظ آمدند و از برنامه های متنوع "بی نهایت شو" بهره بردند و در کنار هم سوگند خوردند تا بی انتها سالک و خدمتگذار راه  امام مهربانی ها باشند.

 

نشست  تخصصی والدین این فرزندان "بی نهایت شو"  با عنوان «برهان»  نیز به طور همزمان  با دو نشست معرفی شده دیگر در محل کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب(ع) شکل گرفت و پدران و مادران همراه دختران و پسران دهه هشتادی خود از مباحث و ضرورت ها و چرایی این طرح ملی بهره بردند.

 

مختاری، مدیرعامل موسسه جوانان آستان قد رضوی به همراه تنی چند از فعالان این موسسه در جمع سه نشست حضور یافتند و ضمن تبیین ابعاد تاثیرگذار این طرح ملی، آنرا کار امام رضا علیه السلام خواند نه کار اشخاص و موسسات خاص، و بی نهایت شو را سلوک در راه امام تا بی نهایت و تربیت افراد تاثیرگذار و توانمند در این عرصه برای گسترش تشکیلات معرفتی امام الرئوف علیه السلام معرفی کرد .

 

اساتید حاضر نیز خودباوری و باور توانمندی های علمی و عملی و معرفتی را با شیوه های کارگاهی و پرسش و پاسخ  با زبان ارتباط نوجوانانه و کلام دهه هشتادی ها  واتصال آن به نعمت تمسک و توسل به شیوه  و سیره رضوی برای نوجوانان و والدین شان ارائه کردند.

 

اهداء بسته های فرهنگی متبرک، برپایی غرفه کتاب از تازه های منتشر شده دینی و مذهبی و ثبت اثر انگشت تعهد بر  حرکت در راه و سیره امام رضا علیه السلام تا بی نهایت  توط نوجوانان  حاضر، پایان بخش این همایش بزرگ آموزشی بود.

 

پایان/