شاعران با سوگواره ای عاشورایی پا در مشایه حسین(ع) نهادند
شاعران با سوگواره اي عاشورايي پا در مشايه حسين(ع) نهادند
در بجنورد؛

شاعران با سوگواره ای عاشورایی پا در مشایه حسین(ع) نهادند

بچه مسجدي هاي بجنورد با ميزباني از شاعران و هنرمنداني از خراسان شمالي و اساتيدي از استان خراسان رضوي، ميزبان سومين سوگواره عاشورايي شدند و با زبان معجزه گر بر مصيبت کاروان کربلا سوگواري کردند.
شناسه خبر : 63716 تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۳۹

به گزارش  روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ همدلی شاعرانه بچه های مسجد امام حسن عسکری علیه السلام بجنورد  در سالن مجتمع ایثار بجنورد، میزبان اهالی شعر و ادب شد و بیش از 300 مخاطب و شهروند علاقمند را همزبان کلمات مرثیه و سوگواری برای حسین بن علی علیه السلام کرد و شبی پرخاطره و متفاوت را رقم زد.

 

سومین سوگواره عاشورایی، با تلاوتی چند از آیات متبرک قرآن کریم توسط  حجت الاسلام محمدرضا  محمدی معروف به شیخ ربنای خراسان شمالی جلوه گرفت  و پس از خوشآمد گویی «احمد قدوسی» از مجریان جوان استان، آغاز شد.

 

دمّام‌زنی و نی‌نوازی گروه "صدای نینوا"  از شهرستان جاجرم صحنه برگزاری را با گروهی از هنرمندان جوان ترسیم کرد و مخاطبان علاقمند مهیای شنیدن تازه ترین سروده های شاعران مدعو شدند.

 

دکتر هـــادی منــوّری، مجید نظافــت، دکتر بهزاد پورحاجیان و سعید حیدری شاعرانی از شهر مشهد بودند که سوگنامه های شاعرانه خود را در ابیات ماندگار صدا تقدیم  منتظران کردند .

 

پس از آن نوبت به دکتر حسن دلبری، عباس کرخی و ابراهیم لگزیان شاعران نکته پردازی از شهر سبزوار شد تا قدم در راه ترسیم مصیبت های کاروان کربلا  بگذارند و سوگواری کنند.

 

صدای شاعران نوقلم  بجنوردی کیان کنعانی و امیرمحمّد گرجی که هر کدام از بچه های خوب مسجد بودند و نوجوان،  این عزاداری متفاوت را به نفس های تازه شعر متصل کرد و حال و هوای جدیدی در این سوگواره نقش بست.

 

جلال کیانی، مهدی آخرتی و  رضا رحیمی عنبران نیز از مشهد مقدس دعوت شده بودند تا با نور جمله های شاعرانه خود سالن سوگواره را در وزن و ترجیع بند ها حل کنند و صفای حسینی ببخشند.

 

پیشکسوتان و شاعران تأثیرگذار بجنوردی حاج قاسم مهرنیا، دکتر حسن روشان، استاد اباصلت رضوانی، مهدی چناری و مرتضی گریوانی دیگر هنرمندانی بودند که قدم در مشایه حسین گذاشتند و عاشقانه هایی عزادار را برای مخاطبان قرائت کردند.

 

منیژه درتومیان، مرضیه براتی، معصومه وحدانی و  مهین خادمی؛ بانوان شاعری که سرودند و سوگواره های شاعرانه خود را تقدیم دل های بارانی نشسته در سالن سوگواره کردند.

 

این مراسم سراسر معنوی و سوگواره عاشورایی با نوحه‌خوانی و مرثیه سرایی  کربلایی امیرعلی محمدنیا و طاها روحانی ازستایشگران جوان مسجد امام حسن عسگری علیه السلام بجنورد پایان یافت.

 

گفتنی است؛ جوانان مسجد امام حسن عسکری علیه السلام و با همراهی فعالان کانون فرهنگی هنری "نسیم رحمت"  در قالب هیئت الهادی(ع)، نخستین انجمن ادبی مسجدی با عنوان "رهان" را راه اندازی کردند و در سال 1402 نیز به عنوان کانون برگزیده  رویداد ملی بچه های مسجد بین کانون های مساجد کشور در رواق قلم شناخته و معرفی شدند.

 

این کانون همچنین این روزها با همراهی نوجوانان برنامه منزل به منزل روضه را در محلات مختلف برگزار می کند.

 

پایان/