رونق تعطیلات تابستانی در اوقات فراغت مسجد بقیه الله(عج) بجنورد
رونق تعطيلات تابستاني در اوقات فراغت مسجد بقيه الله(عج) بجنورد

رونق تعطیلات تابستانی در اوقات فراغت مسجد بقیه الله(عج) بجنورد

فعاليت هاي تابستاني کانون فرهنگي هنري مسجد و حسينيه بزرگ بقيه الله (عج) شهرک فرهنگيان بجنورد در قاب خداقوت هاي «مسجد، کانون نشاط» قرار گرفت.
شناسه خبر : 63746 تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۲۰

به گزارش روابط عمومی  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ کانون فرهنگی هنری مسجد بقیه الله(عج) شهرک فرهنگیان بجنورد، در فضایی که حال وهوای عزاداری برای شهدای کربلا را بر چهره داشت و سیاهپوش و سوگوار بود و در قاب کتیبه های عاشورایی و لبیک یا حسین(ع) هایش در نور و روشنی تابستان می درخشید، با برنامه های اوقات فراغت کانون خود و کلاس های مجزا، میزبان نمایندگانی از ستاد کانون های مساجد استان شدند.

 

بانوان فعال این کانون که در فاصله ای نه چندان نزدیک و در مساجد یکی از شهرک های اطراف مرکز شهر بجنورد راه اندازی شده و به صورت خودجوش و اثر گذار همراه اهالی محل و اتصال افراد بویژه نوجوانان و جوانان به مسجد است، ضمن معرفی فعالیت های تابستانی، کلاس های در حال برگزاری را همراه توضیحات تکمیلی مربیان پرتلاش و مسجدی آن، برای کارشناسان حاضر تشریح کردند.

 

این کلاس ها که پسران و دختران نوجوان و نیز بانوان مخاطب آنها هستند و از آموزش های مختلف آن بهره می برند، شامل آموزش خیاطی با الگو، روخوانی و روانخوانی قرآن  و نیز تدبر در قرآن برای کودکان و دانش آموزان مقطع ابتدایی، اجرایی می شود و روزهای زوج و فرد تابستان این فراگیران کوچک را به خود اختصاص داده است.

 

 

یکی از ویژگی های چشمگیر این کلاس ها آموزش مفاهیم قرآنی  و راه های تدبر در قرآن به صورت عملی و با زبان قصه و سرود و نقاشی برای دختر بچه ها است، که مربی علاوه بر آموزش روخوانی قرآن، به کودکان حاضر درس های قرآنی را برای تربیت و رشد رفتارهای مبتنی بر قرآن را می آموزد.

 

آموزش سفالگری، خیاطی و توسعه مشاغل خانگی و نیز فعالیت های ورزشی  نیز در برنامه های آموزشی این کانون برای ایام تابستان گنجانده شده است.

 

علاوه بر تلاش برای مهارت افزایی، تدارک برنامه های بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی و این روزها عزاداری های محرم و سفر و حضور در تجمع های علیه اسرائیل و تهیه و تولید نماهنگ و تشکیل گروه سرود، کانون بقیه الله(ع) پیش گام و اثرگذار است و فعالیت های گفتنی زیادی انجام شده است.

 

پایان/