کانون محبان الزهرا(س) با دغدغه همدلی، جوشش مسجدی را به فراغت کانونی راکد برد
کانون محبان الزهرا(س) با دغدغه همدلي، جوشش مسجدي را به فراغت کانوني راکد برد
در اسفراین؛

کانون محبان الزهرا(س) با دغدغه همدلی، جوشش مسجدی را به فراغت کانونی راکد برد

اسفراين؛ وقتي يک کانون فرهنگي هنري از ظرفيت برنامه ريزي و جذب مخاطب خوب بهره برد و با اجراي طرح «مسجد، کانون نشاط» در دغدغه همراهي، جوشش و شور مسجدي را در کانوني ديگر و راکد، به جريان انداخت.
شناسه خبر : 64162 تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۴۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ نمایندگانی از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در محل برگزاری کلاس های اوقات فراغت کانون محبان الزهرا (س) حاضر شدند و از روش ها و ایده متفاوت این کانون در برنامه های فراغت تابستانی بازدید کردند.

دَرِ ورودی سبز رنگی با "السلام علیک ایتها صدیقه الشهیده یا فاطمه الزهرا" اولین تصویر زیبای مسجد امام علی (ع) اسفراین بود که راه را به محل برگزاری کلاس ها و سالن حسینیه ای بزرگ نشان میداد،  و دو استاد جوان که یکی حافظ کل قرآن مجید بود حلقه های رنگی را گرد خود آورده بود.

 

توی سالن از هر قشری در قاب تماشا بود؛ کودکان و نونهالان که توی دفتر های نقاشی، غرق رنگ ها بودند و پشت عینک استاد  تنگ ماهی و درخت و برکه کشیده بودند و مادران و مادربزرگ هایی که کنار دختران نوجوان و دانش آموز با تجوید عمومی آشنا میشدند و همراه استاد کلمات قرآنی را با تلفظ صحیح تکرار می  کردند.

 

پسر بچه ها هم گوشه دیگر نشسته بودند و استاد قرآنی و کلماتش را در زبان می چرخاندند و در آرامش کاملا  مشهودی همصدا می شدند و قرآن می خواندند.

اینجا محل کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع) مسجد امام علی(ع) است که پیش از این صدا و رنگی از آموزش و فرهنگ و هنر قرآن، بازی و اردو، تصویری نمی ساخت، اما این روزها به همت کانون محبان الزهرا(س) بیش از 70 تن از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، از خاموشی خارج شده و هیاهوی دلبستگی در مسجد آغاز شده است.

 

«مسجد، کانون نشاط» در این مسجد با ایده ساده و همدلانه کانون محبان الزهرا(س) اسفراین فضایی ایجاد کرده تا هر دو کانون رونق بگیرد و جا برای اهالی محله و دورهمی های مذهبی و یادگیری در دل مسجد فراهم شود.

 

کانون فرهنگی هنری "محبان الزهرا(س)" اسفراین که مدیر جوان و نیروهای همراه و خوش آتیه مسجدی دارد، از کانون های فعال استان خراسان شمالی است و در سال های گذشته توانسته در میان کانون های کشور به عنوان کانون برگزیده در طرح ملی «مسجد کانون نشاط» و نیز رویدادملی فرهنگ و هنر بچه های مسجد بدرخشد و برتر شود.

 

پایان/