کانون امام سجاد(ع) اسفراین، مسجدی نیمه کاره را به محور فرهنگی محله مبدل کرد
کانون امام سجاد(ع) اسفراين، مسجدي نيمه کاره را به محور فرهنگي محله مبدل کرد

کانون امام سجاد(ع) اسفراین، مسجدی نیمه کاره را به محور فرهنگی محله مبدل کرد

کانون فرهنگي هنري مسجد امام سجاد عليه السلام، در يکي از مناطق کم برخوردار و حاشيه شهر اسفراين مسجدي نيمه کاري و خاکي را به محيطي فرهنگي و آموزشي براي کودکان و نوجوانان تبديل کرده است.
شناسه خبر : 64169 تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۴۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ مناره های طلایی مسجد راهنماست، در محله ای چسبیده به تپه های خاکی و گود معروف زینل خان، که هر ساله خیل گسترده ای از علاقمندان به کشتی چوخه را درست روز 14 فروردین از سراسر ایران، به دل خود می کشاند، ظاهر کوچه ها ضعف زندگی مادی را نشان می دهد، اما سر در خانه ها حکایت از دل های بزرگ و با تقوای درون این خانه هاست که امام حسین (ع) پرچم داری می کند.

 

اینجا محله خاکی  امام رضا(ع) با خانه های آجری نیمه کاره است، در ورودی خانه ها اگرچه ممکن است زنگ زده یا رنگ و رو رفته باشد، اما  با پرچم های عزاداری تصاویری از حماسه عاشورا -حتی پارچه منقش به "ظهر عاشورا"، اثر ماندگار استاد «محمود فرشچیان»- چشم تماشا را زینت داده بود، مسجد  امام سجاد(ع) همین حوالی است در سه سوی رو به رو، اتاق دارد در دو طبقه ناتمام و خاکی، اتاق کانون و پایگاه بسیج مشترک است و در کنار پله ای قرار دارد که سالن بزرگی را معرفی می کند برای برگزاری کلاس های آموزشی.

 

سه مربی همراه «مرضیه لطفی»، مدیر این کانون، فعالیت ها را در بازدید کارشناسان فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، توضیح می دهند و دغدغه ها را مطالبه می کنند، آموزش قرآن و تربیت حافظان نوجوان، کلاس زبان انگلیسی که بچه ها با زبان دیگری سلام می دادند و احوالپرسی می کردند و کلاس نقاشی و آموزش ریاضی از جمله این کلاس هاست که دخترهای مسجد را گرد هم آورده بود.

 

پسر بچه ها هم بودند که مسجد را انتخاب کرده بودند و آموزش های کلاس ریاضی و قرآن را  در فرات تابستان یاد میگرفتند.

 

حضور امام جماعت ثابت و با دغدغه و اقامه نماز جماعت در این مسجد اولین دغدغه مطرح شده از سوی مدیر کانون و مربیان حاضر بود و پس از آن نیز  برگزاری اختتامیه و تقدیر از فعالان مسجد و اعضای کانون و تهیه جایزه، دیگر مسائل مطرح شده و توضیح ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد و بهره مندی از ظرفیت های شهرستان مثل خانه دیجیتال فرهنگ و ارشاد اسلامی مواردی بود که از سوی کارشناسان حاضر همراه مطرح شد.

 

همراهی پایگاه بسیج و وجود مربیان دلسوزو با دغدغه از ویژگی فعالیت های تابستانه این کانون بود که مسجدی ناتمام را به تمامی به محیطی فرهنگی و محور محله تبدیل کرده بود.

 

اهالی مسجد آماده عزیمت به مشهد الرضا بود برای عزاداری روزهای پایانی ماه صفر، در قالب هیئتی قرار بود طی چند ساعت آتیبه حرم مطهر رضوی مشرف شوند و نائب الزیاره هم محله های خود باشند.

 

پایان/