بچه های خوب با قصه های خوب مسجد، تابستان را پشت سر می گذارند
بچه هاي خوب با قصه هاي خوب مسجد، تابستان را پشت سر مي گذارند
با احیاء ظرفیت های روستا توسط کانون چهارده معصوم(س) در سملقان؛

بچه های خوب با قصه های خوب مسجد، تابستان را پشت سر می گذارند

کانون فرهنگي هنري "چهارده معصوم (ع)" مسجد جامع روستاي قلعه خان از توابع شهرستان تازه تأسيس سملقان، با به کارگيري ظرفيت هاي روستا، برگزاري کلاس هاي متنوع و مختلف براي کودکان و نوجوانان به کمک فضاي تربيتي مسجد و نيز آموزشي کتابخانه عمومي اين روستا را تدارک ديد و تابستاني خاطره انگيز و پر قصه اي را ترسيم کرد.
شناسه خبر : 64228 تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۶:۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ روستای قلعه خان در شهرستان تازه تأسیس سملقان،  که از سال 1394 به همت تلاش های فعالان کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم (ع) مسجد جامع این روستا توانست در میان روستاهای برتر در ترویج کتابخوانی قرار گیرد و عنوان روستای دوستدار کتاب ایران  را از آن خود کند، این روزها شاهد برگزاری کلاس های تابستانی و اجرای دومین دوره طرح  ملی «مسجد کانون نشاط» است و روزهای پایانی تابستان را با پایان کلاس های متنوع تابستانی پشت سر می گذارد.

 

کلاس های آموزشی به همت «مریم رجبی»، مدیر جوان مسجدی  و کتابخوان این روستا در دو بخش برگزار می شود و بچه ها هم در مسجد و هم در فضای کتابخانه طعم رشد و تربیت و انس با کتاب و قرآن را تجربه می کنند.

 

علاوه بر نشست های کتابخوانی و کلاس های نقاشی آموزش زبان انگلیسی هم استقبال کننده زیادی دارد هم از پسران هم از میان دختران دانش آموز، بچه های علاوه بر آموزش علاقمندی های شان سر فرصت از کتابخانه کتاب امانت می گیرند و با نویسنده های بزرگی مثل «مهدی آذریزدی» و قصه های خوب برای بچه های خوب آشنا می شوند.

 

کمالی، مدرس زبان انگلیسی برای بچه های روستا بود، که به دعوت مدیر کانون مسجد از بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی به روستا می آمد و کلاس ها را برگزار می کند، چند برگه بلند ببالای حضور غیاب هم داشت که گویای حضور و علاقمندی بچه ها در این کلاس بود.

 

رجبی در بخشی از ارائه گزارش خود از برنامه های فراغت تابستان کانون، به برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از مربیان و فعالان کلاس های اوقات فراغت همزمان با میلاد رسول مهربانی ها اشاره کرد.

 

اما حلقه قرآنی پسر بچه ها در مسجد  که پشت رحل های قرآن نشسته بودند و حواسشان علاوه بر شیطنت های گاه به گاه، به حجت الاسلام «امیرحسین محمدی»، طلبه جوان و مربی قرآنشان برای آموزش نکته جدید بود، تصویر تازه و زیبایی بود.

 

به گفته حجت الاسلام محمدی، در گزارشی برای کارشناسان فرهنگی ستاد کانون های مساجد خراسان شمالی که برای عرض خداقوت به کانون چهارده معصوم (ع) آمده بودند، 40 نوجوان در این محفل های آموزش قرآن شرکت دارند.

وی این نکته زیبا را هم عنوان کرد: که این محفل آموزشی قرآنی به خانه ها هم کشیده شده و کاملا اختیاری و دلی شب های پنج شنبه هر هفته، یکی از بچه ها، در منزل خود به همراه خانواده میزبان جلسه قرآن نوجوانان است و سعی داریم این برنامه را در طول سال ادامه دهیم.

 

پایان/