«مسجد، کانون نشاط» در هیاهوی شادی و آموزش مسجد روستای کشانک
«مسجد، کانون نشاط» در هياهوي شادي و آموزش مسجد روستاي کشانک
در سملقان:

«مسجد، کانون نشاط» در هیاهوی شادی و آموزش مسجد روستای کشانک

کانون روستايي شهداي کشانک در شهرستان سملقان، با برگزاري کلاس هاي متنوع آموزشي پاي بيش از 100 کودک و نوجوان را در روزهاي بلند تابستان به مسجد جامع کشاند.
شناسه خبر : 64231 تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۶:۳۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ طرح تابستانی «مسجد کانون نشاط» در روستای کشانک از توابع شهرستان تازه تأسیس سملقان، تابستانی پرخاطره و ارزشمند را برای کودکان و نوجوانان  این روستا، در سایه درختان و پنجره های بزرگ و سبز مسجد جامع رقم زد.

 

تابلوی کانون «شهدای کشانک» درست مقابل نقطه ورودی مسجد و اتصال دو پنجره  سبز رنگ و گنبدی شکل، رو به نرده های تراس با صفای ورودی نصب شده بود، مسجد در مشرف ترین نقطه قرار داشت طوری مسجد روی نقطه آغاز سربالایی قرار داشت که یک سه راه متصل میشد به نرده های طراز و خودش تکه گاه چند درخت چنار بلند بالا بود؛ ساده و زیبا ...

 

«ولی یزدانی»، مدیر کانون شهدای کشانک که بچه های او را بهترین مربی می خواندند و برای هر حرف و نکته ای که می گفت سر و دست می شکستند، برنامه بازدید از کانون را با تعیین محل های مناسب برای نزدیک به 100 کودک و نوجوان حاضر در مسجد آغاز کرد.

وی برگزاری نزدیک به 10 کلاس آموزشی اعم از رواخوانی و روانخوانی قرآن، آموزش احکام و نماز، کلاس های آموزش کامپیوتر، زبان انگلیسی  و کلاس های ورزشی فوتبال و... را برای نمونه اعلام کرد و گفت: 5 مربی در این تابستان مطالب مورد نظر را در کلاس های به بچه های مسجد و شرکت کنندگان  دختر و پسر آموزش دادند.

 

«اسفندیار مکرمی»، یکی از کارشناسان فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد استان نیز ضمن خطاب قرار دادن کودکان و نوجوانان پر هیاهوی حاضر، از روند برگزاری کلاس ها بازدید کرد و سوالاتی قرآنی نیز در قالب مسابقه از بچه ها پرسید و در قبال پاسخ های درست و سریع آنان، قول اهداء جایزه داد.

 

طرح مسجد کانون نشاط ویژه فعالیت های اوقات فراغت  کانون های مساجد، امسال و برای دومین مرحله برگزاری در کانون های استان به اجرا درآمد.

 

پایان/