اعلام آمادگی فاروجی ها برای مرزبانی از فرهنگ روستاهای مرزی
اعلام آمادگي فاروجي ها براي مرزباني از فرهنگ روستاهاي مرزي

اعلام آمادگی فاروجی ها برای مرزبانی از فرهنگ روستاهای مرزی

نشست مقدماتي برگزاري طرح مرزبانان فرهنگ، ويژه توسعه فرهنگي مناطق مرزي با بهره مندي از فعالان مسجدي و با حضور فعالان کانون فرهنگي هنري حضرت علي اکبر(ع) مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) در شهر تيتکانلو از توابع فاروج برگزار شد.
شناسه خبر : 64315 تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۴:۴۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ کارشناسان فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی با حضور در مناطق مرزی و روستاهای بخش خبوشان حاضر شدند و نشست های فرهنگی با فعالان  کانون های این مناطق برای طرح بزرگ مرزبانان فرهنگ برگزار کردند.

 

ابتدا فعالان کانون حضرت علی اکبر(ع) مسجد حضرت صاحب الزمان(عج)  شهر تیتکانلو با همراهی مدیر کانون امام موسی کاظم (ع) از کانون های شبکه رابطین استان، در نشستی مشورتی برای اجرای طرح مرزبانان فرهنگ در روستاهای اطراف اعلام آ»ادگی کردند.

 

پس از بازدید و سنجش ظرفیت های این کانون، روستای حاج تقی و فعالان کانون فرهنگی هنری شهدای حاج تقی مسجد جامع  آن دیگر میزبان طرح مرزبانان شدند و برای ارتقاء فرهنگی مناطق مرزی اطراف اعلام آمادگی کردند.

 

روستای گزکوه و آخرین نقطه استان خراسان شمالی با همراهی «رضا کفاش»، مدیر کانون حضرت علی اصغر(ع) مسجد امام زمان(عج) مقصد بعدی بود که آماده پوشیدن لباس مرزبانی از فرهنگ شدند و در فضایی کاملا روستایی، با شیب های سنگلاخ کوهستانی، درختان بلند پای طاقچه های پهن و کوتاه  سقف شیروانی ادم را به منطقه بکر و زیبا فرا می خواندند و نوید عزم راسخ مسجدی داشت.

 

کارشناسان حاضر ضمن بازدید از فضای مسجد و فعالیت های مسجدی در این مناطق مشکلاتو مسائلرا نیز بررسی و در خصوص حمایت از فعالیت ها و تربیت نیرو های مسجدی در این مناطق قول مشارکت و پی گیری برای رفع موانع دادند.

 

15  روستا در مناطق مرزی استان خراسان شمالی از جمله راز و جرگلان، فاروج و شیروان، با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد این مناطق در اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی طرح «مرزبانان فرهنگ» مشارکت می کنند.

 

بر این اساس طرح فوق که  از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی ارائه و توسط قرارگاه شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت و اجرا می شود با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقاء فرهنگی منطقه  است و برنامه های  متنوعی از جمله تشکیل و تقویت گروه های سرود، گروه های نمایشی، موضوع آموزش مهارت های زندگی، کارآفرینی، آموزش سواد رسانه و... بر اساس نیاز فرهنگی  و آموزشی منطقه با محوریت مساجد این نقاط استان هم اکنون در حال اجراست.

 

پایان/